نحوه برگزاری 25 هزار مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

به گزارش وبلاگ موتناوه، رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی جزئیات نحوه برگزاری بیش از 25 هزار مصاحبه دکتری سال 1399 دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مجازی را تشریح کرد.

نحوه برگزاری 25 هزار مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ موتناوه، بهروز طهماسب کاظمی با اشاره به برگزاری جلسات مصاحبه دکتری گفت: سال جاری شاهد درخواست بیش از 50 هزار نفر از داوطلبان متقاضی تحصیل در دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی بودیم که با آنالیز نمرات آزمون دکتری سال 1399 و سوابق تحصیلی و پژوهشی داوطلبان، برنامه ریزی های لازم برای مصاحبه داوطلبان انجام شد.

وی ادامه داد: پس از این آنالیز ها، بیش از 25 هزار نفر برای شرکت در مصاحبه ورودی دوره دکتری سال 1399 دانشگاه آزاد اسلامی دعوت شدند و این مصاحبه ها از روز شنبه 19 مهرماه شروع شد و تا 30 مهر ادامه خواهد شد.

طهماسب کاظمی با اشاره به ضوابط مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی برای رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، برگزاری جلسات مصاحبه دکتری به صورت غیرحضوری در دستورکار نهاده شد و بیش از 1300 نفر از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان های تهران و البرز، با حضور در واحد های علوم و تحقیقات، تهران مرکزی، تهران جنوب، تهران شمال و تهران غرب، مسئولیت انجام مصاحبه ها را برعهده گرفتند.

وی اضافه نمود: در این شیوه، سوابق آموزشی و پژوهشی دانشجویان از قبل در سامانه بارگذاری شده و در اختیار اساتید قرار می گیرد. براساس این سوابق و نمرات متقاضی در آزمون، مصاحبه انجام می گردد؛ بدین صورت که چهار استاد در واحد دانشگاهی مستقر می شوند و داوطلب از محل دسترسی خود به اینترنت، در زمان مشخص شده باید به سامانه متصل شده و مصاحبه را انجام دهد.

رئیس سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فراهم کردن زیرساخت های لازم برای برگزاری مصاحبه دکتری به صورت مجازی، گفت: زیرساخت فراهم شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی، پنج برابر ظرفیت مورد احتیاج است به طوری که آمادگی برگزاری مصاحبه از 800 نفر را داریم. اما داوطلبان در 140 تا 160 اتاق مصاحبه به طور همزمان در حال مصاحبه هستند.

طهماسب کاظمی اعلام کرد: بلافاصله پس از انجام مصاحبه از داوطلبان، نمرات آن ها در سامانه بارگذاری و پس از پردازش و آنالیز نهایی، نتایج پذیرفته شدگان مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی حداکثر تا 5 آبان ماه اعلام خواهد شد. پس از اعلام نتایج، ثبت نام در واحد های دانشگاهی و به وسیله سامانه آموزشیار انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نحوه برگزاری 25 هزار مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه برگزاری 25 هزار مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید