منحصر به فردترین موزائیک دنیا

به گزارش وبلاگ موتناوه، به گفته کارشناسان نمونه دیگری از این موزائیک در هیچ نقطه دیگری در دنیا وجود ندارد. گمان می رود محوطه موزائیک در قرن اول و دوم پس از میلاد مسیح برای تزئین کف ویلایی آن دوران ساخته شده باشد.

منحصر به فردترین موزائیک دنیا

به گزارش وبلاگ موتناوه به نقل از rahnamato، جزمی یوتسِوِر مورخ و نویسنده موزائیک آئنیاس را در دنیا منحصر بفرد می داند. او می گوید: در سال 2015 میلادی اعلام شد که آثار تاریخی و موزائیک هایی در کف یک ساختمان در مرکز شهرستان قادرلی در استان عثمانیه ترکیه پیدا شده است. پس از آن بسیاری از باستان شناسان به اینجا آمدند و کاوش هایی را در این منطقه انجام دادند. در جریان این کاوش ها صحنه های موزائیکی در کف ساختمان پیدا شد. در یک صحنه جنگجویی سوار بر اسبی که نیزه ای در دست داشت دیده می گردد که زنی با کتیبه دیدو بنیانگذار مشهور کارتاژ را همراهی می کرد. زن مشاهده شده در آن تصویر با آن جنگجو به شکار شیر می رفت به تصویر کشیده شده بود. نام این جنگجو آئنیاس از قهرمانان بزرگ تروا بود. او پس از هکتور شاهزاده تروا شخصیت مهمی در زمانه خود محسوب می شد.

یوتسور هم چنین اشاره می نماید صحنه ای که آئتیاس را در حال نبرد با لئون نشان میدهد در همان منطقه کشف شده است. این مکان شهر باستانی فلاویاپولیس بوده که در دوران رومیان ساخته شده و طبق تخمین های اجرا شده موزائیک تازه کشف شده در قرن سوم پس از میلاد مسیح ساخته شده است.

به همین علت، پس از جنگ تروا در حدود 1500 سال پیش موزائیک کشف شده در شهر باستانی فلاویاپولیس در دوره روم که قهرمان جنگ تروا را به تصویر می کشد یک کشف بی نظیر برای باستان شناسی و تاریخ محسوب می گردد.

آئنیاس قهرمان افسانه ای تروا در اساطیر یونان و روم است. آئنیاس طبق افسانه ها یک شاهزاده تروا و پسر الهه آفرودیت (ونوس در اساطیر رومی) بود.

آئنیاس در طول جنگ تروا کنار جنگویان تروا جنگید و یکی از معدود جنگجویان تروا بود که از سقوط تروا جان سالم به در برد. او پس از جنگ گروهی از جنگجویان تروا را در سفری طولانی راهنمایی کرد و در نهایت به ایتالیا رسید و شهر لاوینیوم را تاسیس کرد. آئنیاس بیش تر به عنوان قهرمان منظومه ای حماسی ویرژیل به نام انه اید شناخته می گردد که داستان سفر او و تاسیس رم را بیان می نماید. این منظومه حماسی در دوازده جلد سروده شده است.

منبع: فرارو

به "منحصر به فردترین موزائیک دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منحصر به فردترین موزائیک دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید