ضرر جام جهانی 2022 برای آبهای خلیج فارس

به گزارش وبلاگ موتناوه، به نقل از گاردین، با نزدیک شدن به جام جهانی، قطر برای هر یک از زمین های ورزشگاه خود به حداقل 10 هزار لیتر آب در روز احتیاج دارد. آن هم در منطقه ای که تقریباً به آب شیرین دسترسی ندارد و دولت قطر به نمک زدایی تکیه می نماید تا آب شور را تصفیه کند تا قابل شرب باشد.

ضرر جام جهانی 2022 برای آبهای خلیج فارس

مشکل این جاست که نمک زدایی که پیش بینی می گردد در پنج سال آینده 37 درصد در سراسر منطقه رونق بگیرد، هزینه های زیست محیطی هنگفتی از نظر سوخت های فسیلی دارد و باعث می گردد جام دنیای بدون ضرر برای محیط زیست نباشد. با وجود کمبود آب، شورای همکاری خلیج فارس یکی از بالاترین مصرف نمایندگان آب در دنیا است و به شدت به کارخانه های آب شیرین کن وابسته است.

امارات متحده عربی یکی از بالاترین مقدار مصرف سرانه آب در دنیا را دارد و مردم تقریباً 500 لیتر در روز مصرف می نمایند که 50 درصد بالاتر از میانگین دنیای است.

با این حال، بسیاری از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مانند امارات همچنان علاقه مند به ترویج سبک زندگی غنی از آب هستند. چمن ها و پارک های آبی در سراسر شهرها رایج هستند و در نمایشگاه آبنمای دوبی، هر نیم ساعت در طول روز بیش از 83000 لیتر آب تا ارتفاع یک ساختمان 50 طبقه بالا می رود.

بنابراین، اگرچه قطر معتقد است جام دنیای بدون کربن خواهد بود، سازمان های آب و هوایی در دنیا نسبت به این موضوع تردید دارند و به همین دلیل مصرف زیاد آب در استادیوم ها در کشوری که آب شیرین ندارد باعث می گردد این جام دنیای آن طور که قبلا گفته می شد بی ضرر برای محیط زیست نباشد.

منبع: فرارو

به "ضرر جام جهانی 2022 برای آبهای خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرر جام جهانی 2022 برای آبهای خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید