صنعت هواپیمایی به اصلاح قیمت بلیت نیاز دارد

به گزارش وبلاگ موتناوه، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، صنعت هواپیمایی به اصلاح قیمت بلیت نیاز دارد.

صنعت هواپیمایی به اصلاح قیمت بلیت نیاز دارد

با وجود اصرار شرکتهای هواپیمایی به افزایش قیمت بلیت پرواز، در حالی که در دو ماه گذشته ایرلاین ها به آب و آتش زدند تا تغییری در قیمت ها رخ دهد، این اتفاق رخ نداد و با وجود بعضی کارشکنی ها که بعضی از ایرلاین ها انجام دادند، در نهایت سازمان هواپیمایی کشوری اعلام نمود هرگونه افزایش قیمت منوط به تصمیم ستاد تنظیم بازار است و با هر گران شدنی بدون تصویب ستاد تنظیم برخورد خواهد شد.

شرکتهای هواپیمایی تیر 1400 اقدام به افزایش 30 درصدی قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی کردند هر چند همان زمان اعلام نمود که این اقدام غیرقانونی است و در نهایت، آبان قیمت بلیت پروازهای داخلی نسبت به آنچه که ایرلاین ها از ابتدای تیر افزایش داده بودند، حدود 10 درصد کاهش پیدا کرد تا از اول آذر 1400 نرخ های تازه اعمال گردد و از آن پس تا به امروز مصوبه ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما صادر نشده است.

محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری چندی پیش در پاسخ به اینکه داستان افزایش قیمت بلیت هواپیما به کجا رسید، گفت: در این خصوص ما نظر سازمان و شورای عالی هواپیمایی و انجمن شرکتهای هواپیمایی را تجمیع کردیم و ارائه دادیم و منتظر مصوبات ستاد تنظیم بازار هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بعلاوه در پاسخ به اینکه این افزایش قیمت چه زمانی رخ می دهد، گفت: کار کارشناسی برای قیمتها صورت گرفته و هر زمان که ستاد تنظیم بازار ابلاغ کند، پس از تصویب قابل اجراست.

در عین حال محمدی بخش در آخرین اظهارات خود نیز درباره زمان افزایش قیمت بلیت و اینکه آیا این اتفاق تا سرانجام فروردین رخ می دهد، گفت که صنعت به این اصلاح احتیاج دارد و در غیر این صورت، دچار مشکل جدی می گردد.

پیش از این هم بخش خصوصی، انجمن شرکتهای هواپیمایی و ایرلاین ها عنوان نموده بودند که در شرایط افزایش تورمی و معضلات شرکتها احتیاج است که تغییر قیمت بلیت هرچه زودتر رخ دهد و حال باید دید در روزهای آینده چه تصمیمی در این حوزه گرفته می گردد و در نهایت، ستاد تنظیم بازار چه زمانی به افزایش قیمت بلیت راضی خواهد شد.

منبع: همگردی

به "صنعت هواپیمایی به اصلاح قیمت بلیت نیاز دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت هواپیمایی به اصلاح قیمت بلیت نیاز دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید