صعود 6 پله ای تیم ملی فوتبال زنان در رده بندی فیفا

به گزارش وبلاگ موتناوه، تیم ملی فوتبال زنان ایران در تازه ترین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی فوتبال 6 پله صعود کرد.

صعود 6 پله ای تیم ملی فوتبال زنان در رده بندی فیفا

رده بندی تیم های ملی فوتبال بانوان دنیا امروز آدینه و بعد از نزدیک به سه ماه از سوی فیفا اعلام شد که در این رنکینگ تیم ملی فوتبال آمریکا همچنان با 2090.03 امتیاز در صدر رده بندی واقع شده است و تیم های آلمان، سوئد، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، کانادا، برزیل، هلند و استرالیا در رده های دوم تا دهم قرار دارند.

تیم ملی فوتبال بانوان که در آخرین رده بندی فیفا در جایگاه 67 قرار داشت، با 6 پله صعود و 1409.89 امتیاز به رده 61 رسید و پایین تر از تیم های غنا، کرواسی و هندوستان و بالاتر از کشورهای یونان، ترکیه، مراکش، بوسنی و هرزگووین و … نهاده شد.

تیم ملی ایران فروردین ماه در مرحله نخست انتخابی المپیک به مصاف میانمار رفت. ایران که در این رقابتها با انصراف بنگلادش و مالدیو روبرو شد، در بازی رفت برابر میانمار با یک گل پیروز شد و با تساوی 1 - 1 در بازی برگشت، به مرحله دوم انتخابی المپیک در قاره آسیا صعود کرد و این نتایج احتمالاً یکی از عوامل صعود ایران در رده بندی فیفا بوده است.

در قاره آسیا تیم ملی ایران جایی در بین 10 تیم برتر ندارد و در رده دوازدهم ایستاده است. تیم های استرالیا، ژاپن، چین، کره جنوبی، ویتنام، چین تایپه، تایلند، فیلیپین، ازبکستان، میانمار و هندوستان 11 تیم اول قاره آسیا هستند.

منبع: فرارو

به "صعود 6 پله ای تیم ملی فوتبال زنان در رده بندی فیفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود 6 پله ای تیم ملی فوتبال زنان در رده بندی فیفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید