شناسایی یک بالون دیگر در آمریکا، منبع معین نیست

به گزارش وبلاگ موتناوه، ایسنا نوشت: مقامات آمریکایی به ان بی سی نیوز گفتند، پنتاگون یک بالون جدیدی را بر فراز بخش هایی از هاوایی رصد نموده که منبع آن هنوز معین نیست.

شناسایی یک بالون دیگر در آمریکا، منبع معین نیست

ان بی سی نیوز به نقل از یک مقام که نامش را فاش نکرد، گزارش داد که پنتاگون گفته که این بالون هیچ تهدیدی برای ترافیک هوایی یا امنیت ملی ایالات متحده ندارد.

البته این مقام به این رسانه آمریکایی اظهار داشت: معین نیست که آیا این شی یک بالون است یا نه؛ اما سیگنال های ارتباطی ندارد.

سخنگوی وزارت دفاع پنتاگون شناسایی این بالون را تایید کرد و گفت: ارتش آمریکا یک بالون بدون سرنشین را در نزدیکی هاوایی رصد نموده، اما این بالون هیچ تهدیدی ایجاد نمی نماید. وزارت دفاع ایالات متحده و اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) این بالون بدون سرنشین را در تاریخ 28 آوریل در سواحل هاوایی شناسایی کردند. مالکیت این بالون که در ارتفاع 36 هزار فوت شناور بوده، معین نیست و هیچ نشانه ای مبنی بر مانور یا کنترل آن به وسیله یک عامل خارجی وجود ندارد.

این سخنگو بعلاوه اضافه کرد: این بالون بدون سرنشین بر فراز زیرساخت های دفاعی مهم و یا محل های حساس عبور نمی نماید و هیچ تهدید فیزیکی و یا نظامی در پی ندارد. اگرچه این بالون در ارتفاعی پرواز می نماید که مناسب هوانوردی غیرنظامی است؛ اما هیچ تهدیدی برای هوانوردی غیرنظامی بر فراز هاوایی ایجاد نمی نماید.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز بیان نمود: نیازی نیست که هیچ اقدامی جهت انهدام این بالون انجام گردد و اکنون در حال ترک حریم هوایی و آبی هاوایی است؛ اما رصد آن همچنان ادامه دارد.

زمستان سال گذشته پنتاگون از رویت اولین بالون جاسوسی چینی بر فراز مونتانا اطلاع داد. سپس پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون گفت که دومین بالون جاسوسی چینی این بار بر فراز آمریکای لاتین مشاهده شد. پیشتر پکن اعلام نموده بود که بالون اول که بر فراز آمریکا مشاهده شد، ماهیت غیرنظامی داشته و برای تحقیقات علمی استفاده می شد. پس از این اتفاق، جنگنده های آمریکایی، بالون چینی را که بر فراز سواحل کارولینای جنوبی در حال پرواز بود، ساقط کردند. پنتاگون در راستای این اقدام تاکید نمود، این بالون جاسوسی چین را با موشک هوا به هوا که از جنگنده اف-22 شلیک شد، منهدم نموده است. در نهایت، وزارت امور خارجه چین نسبت به اقدام آمریکا در ساقط کردن بالون هواشناسی که پنتاگون آن را بالون جاسوسی چینی خوانده بود، ابراز ناخرسندی کرد.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "شناسایی یک بالون دیگر در آمریکا، منبع معین نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی یک بالون دیگر در آمریکا، منبع معین نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید