ساخت وساز در کدام منطقه مرکز رونق دارد؟

به گزارش وبلاگ موتناوه، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از صدور 4هزار و 316 پروانه ساختمانی از ابتدای امسال تا به امروز اطلاع داد و گفت: بیشترین آمار پروانه صادر شده به منطقه 15 تعلق دارد.

ساخت وساز در کدام منطقه مرکز رونق دارد؟

به گزارش مهر، مهدی عباسی با بیان اینکه در منطقه 15 تهران از ابتدای سال جاری تا به امروز 536 فقره پروانه ساختمانی صادر شده است، گفت: از نظر تعداد پروانه، این منطقه در صدر منطقه ها 22گانه واقع شده است.

بر اساس این گزارش منطقه 9 نیز از نظر تعداد پروانه در پایین ترین رتبه این رده بندی واقع شده است که فقط 91 جواز ساخت در آن صادر شده است. آن گونه که عباسی گفته است، رتبه دوم رده بندی منطقه های که سال جاری بیشترین پروانه ساختمانی در آن ها صادر شده، به منطقه 4 تعلق دارد که در آن 355 پروانه صادر شده است و منطقه2 نیز در رتبه سوم قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در ادامه به تشریح بعضی مشوق های ساخت وساز در بافت فرسوده و تعداد پروانه ساخت پرداخت. وی گفت: بر اساس تفاهم نامه سازمان نظام مهندسی و شهرداری تهران، مهندسان ناظر 50 درصد حق نظارت خود را در املاک واقع در بافت فرسوده اخذ خواهند کرد و قاعده به این صورت است که نیمی از ظرفیت سالانه آن ها برای نظارت اشغال می گردد.

این اقدام به کاهش هزینه های ساخت وساز در بافت فرسوده منجر می گردد. عباسی گفت: در حوزه ضوابط ساخت وساز نیز یکسری رواداری ها از سوی شهرداری در حوزه تایید نقشه های معماری انجام شده است؛ مانند اینکه طبق طرح تفصیلی اگر ملکی در بافت فرسوده واقع گردد، می تواند در طول 14 متر دو دهنه پارکینگ طراحی کند که این امر منجر به تامین پارکینگ بیشتر می گردد.

به گفته وی، بر اساس مقررات ملی تامین پارکینگ ها در مبحث 4، استاندارد عرض هر واحد پارکینگ 5/7 متر است، اما شهرداری در بافت فرسوده مقداری کمتر از آن، یعنی عرض 5/6 را نیز می پذیرد.

عباسی ادامه داد: بعلاوه ضابطه طبقات تشویقی نیز از سوی شهرداری تهران در بافت فرسوده اعطا می گردد و اگر ملکی کسری پارکینگ داشته باشد می تواند 70 درصد پارکینگ های مورد نظر خود را در بافت تامین کند.

منبع: فرارو

به "ساخت وساز در کدام منطقه مرکز رونق دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت وساز در کدام منطقه مرکز رونق دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید