دستگیری 26 مظنون به همکاری با پ.ک.ک در ترکیه خبرنگاران

به گزارش وبلاگ موتناوه، بیست وشش مظنون به ارتباط و همکاری با گروهک تروریستی پ. ک. ک در پنج استان ترکیه بازداشت شدند.

دستگیری 26 مظنون به همکاری با پ.ک.ک در ترکیه خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ موتناوه، نیرو های امنیتی ترکیه امروز (شنبه) در ادامه عملیات های ضد تروریستی علیه گروهک حزب کارگردان کردستان (پ. ک. ک) 26 نفر را بازداشت کردند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، این 26 مظنون به همکاری و ارتباط با گروهک پ. ک. ک - که از نظر ترکیه تروریستی است - در استان های ماردین، استانبول، بورسا، شانلی اورفه و آنتالیا بازداشت شدند.

به گفته منابع امنیتی، پلیس ضد تروریسم ترکیه در عملیات های همزمان در این پنج استان، افراد مذکور را که قصد داشتند عملیات های تروریستی به نیابت از پ. ک. ک انجام دهند، بازداشت کرد.

بعضی اسناد سازمانی و دستگاه های دیجیتال نیز از این افراد توقیف شده است.

روز گذشته نیز 35 نفر به اتهام مشابه و تبلیغات اقدامات تروریستی در شبکه های اجتماعی بازداشت شده بودند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، در میان افراد بازداشتی، سه عضو ارشد حزب کُردی دموکراتیک مردمان (ه. د. پ) نیز حضور دارند. دولت ترکیه چند سال است که این حزب را به همکاری با گروهک تروریستی پ. ک. ک متهم می نماید.

گروهک شبه نظامی حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا گروه تروریستی شناخته می گردد، بعد از شکستن توافق آتش بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سرگرفت. این گروه از سال 1984 مبارزه مسلحانه ای را با دولت ترکیه شروع نموده است. بر اساس آمار های رسمی ترکیه، بیش از چهل هزار نفر، که بیشتر آن ها غیرنظامی هستند، در این درگیری های 40 ساله کشته شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دستگیری 26 مظنون به همکاری با پ.ک.ک در ترکیه خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری 26 مظنون به همکاری با پ.ک.ک در ترکیه خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید