حمل و نقل عمومی در مراکش (قسمت دوم)

به گزارش وبلاگ موتناوه، برای اینکه سفر راحت تری داشته باشید بهتر است اطلاعات مناسبی از سیستم حمل و نقل مقصد خود از قبل تهیه کنید. اگر قصد سفر به مراکش را دارید و می خواهید بیش تر با سیستم حمل و نقل عمومی این کشور آشنا شوید با خبرنگاران همراه باشید.

حمل و نقل عمومی در مراکش (قسمت دوم)

مراکش در شمال آفریقا یکی از کشورهای زیبا و پربازدید است. حمل و نقل همواره یکی از مسایل مهم هر سفر است که مسافر باید از قبل با سیستم حمل و نقل مقصد خود آشنا شود و حتی اگر ضروری است وسیله ای را از قبل کرایه کند. مراکش کشور بزرگی است و گزینه های زیادی از نظر حمل و نقل مانند ماشین های اجاره ای و هیچ هاکینگ در اختیار بازدیدنمایندگان قرار می دهد که در ادامه با آنها آشنا می شویم.

هیچینگ (Hitching)

در حومه شهر، جایی که به ندرت اتوبوس پیدا می شود یا اصلا پیدا نمی شود، هیچینگ یک عمل معمول برای ون ها، کامیون ها و ترانزیت ها است که مسافران را در ازای مبلغی جابه جا می نمایند.

هیچینگ در مراکش زیاد گسترده نیست اما ممکن است شما به آن در مناطقی که حمل و نقل عمومی کم است احتیاج پیدا کنید. تعداد کمی از گردشگر ها ممکن است شما را سوار نمایند و مراکشی ها نیز ممکن است شما را رایگان جابه جا نمایند اما معمولا شما باید به میزان قیمت کرایه تاکسی و اتوبوس، هزینه کنید. هیچینگ در حقیقت امن نیست و قطعا برای خانم هایی که تنها سفر می نمایند توصیه نمی شود. ما از هیچ هایکرهای مراکشی شنیده ایم که تعدادی در جاده N12 دزدیده شده اند و ممکن است این اتفاق هرجای دیگری نیز بیفتد.

ماشین

در مراکش مسائل رانندگی کمی وجود دارد اما نرخ تصادفات بالا است. بخش عظیمی از این مشکل به موتورسوار ها برمی شود که معمولا از قوانین تبعیت نمی نمایند و به شکل خطرناکی حرکت می نمایند. جاده N8 بین شهرمراکش و اگادیر یکی از شاخص ترین مکان های تصادفات جاده ای است. هنگامی که به پیچ های کور جاده یا راستا های شیب دار می رسید مراقب ماشین های دیگر باشید چون ممکن است بدون زاویه دید مناسب سبقت بگیرند. بعلاوه مراقب عابرین پیاده نیز باشید و همواره انتظار این را داشته باشید که هرلحظه یک موتور یا یک عابر وسط خیابان ظاهر شود. تمامی این نکات باعث می شود که شما تجربه رانندگی سخت و پراسترسی در مراکش داشته باشید. از دیگر مسائل نبود علامت های رانندگی کافی در کوچه ها و خیابان ها است. هنگام رانندگی در شب نیز بسیار احتیاط کنید زیرا رانندگی بدون چراغ تا 20 کیلومتربرساعت مجاز است که به متوروسوار ها اجازه می دهد در خیابان ها بدون چراغ پرسه بزنند بعلاوه الاغ ها و بزها و گوسفند ها هم چراغ ندارند.

محدود سرعت در شهرهای مراکش 40 کیلوتربرساعت، در جاده های عمومی 100 کیلومتر و در بزرگ راه ها 120 کیلومتر است. بعضی مواقع موتورسوارها برای شما چراغ می زنند تا شما را از وجود پلیس راه مطلع نمایند.

طبق قانون، راننده و مسافران باید کمربند ایمنی ببندند. تعداد زیادی رعایت نمی نمایند اما شما اگر رعایت کردید و با این وجود پلیس شما را متوقف کرد به این معنی است که باید اندازه کمی به صورت غیر رسمی پول پرداخت کنید.

4WD

قطعا تجربه رانندگی در کوهستان ها و صحرا با ماشین های 4DW (ماشین های شاسی بلند) می تواند مهیج باشد. بعضی شرکت ها ماشین و راننده در اختیار مسافران قرار می دهند. بعلاوه خورد و خوراک آن ها را نیز تامین می نماید تا به هرجایی که دوس دارند سفر نمایند. به دلایل صرفه جویانه گروه ها باید 5 و 11 نفره باشند پس شما مجبورید با تعدادی غریبه هم سفر شوید.

ماشین اجاره ای

قیمت اجاره یک ماشین معمولی بدون محدودیت مسافت و به همراه بیمه 2000 درهم در هفته و400 درهم در روز است. شما باید اطلاعات کارت اعتباری خود را در اختیار کمپانی اجاره ماشین قرار دهید بعلاوه قیمت سوخت کمی زیاد است. بیشتر بازدیدگنندگان در کازابلانکا، شهر مراکش و آگادیر ماشین کرایه می نمایند اما اگر به وسیله شرکتی که ترتیب سفر شما را به مراکش داده از قبل اقدام به اجاره ماشین کنید ممکن است مقرون به صرفه تر برایتان تمام شود. فهرست شرکت های اجاره ماشین در باجه های راهنما قرار گرفته است.

منبع: کجارو / roughguides.com

به "حمل و نقل عمومی در مراکش (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمل و نقل عمومی در مراکش (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید