اینجا در محاصره رنگین کمان است!

به گزارش وبلاگ موتناوه، جزایر جنوبی ایران مقاصد پاییز و زمستان هستند و اگر به زیباترین جزیره جهان می اندیشید پس قطعا این بار مقصد شما هرمز است و دره رنگین کمان آن.

اینجا در محاصره رنگین کمان است!

وبلاگ موتناوه: پاییز از راه رسیده و هوا دارد خنک می گردد.اکنون مسافران منطقه ها جنوبی برای تماشای این منطقه ها رویایی لحظه شماری می نمایند. جزایر جنوبی ایران مقاصد پاییز و زمستان هستند و اگر به زیباترین جزیره جهان می اندیشید پس قطعا این بار مقصد شما هرمز است و دره رنگین کمان آن.

برترین زمان سفر از اواسط پاییز تا اوایل بهار است؛ یعنی از آبان ماه تا فروردین . حتما رنگین کمان بعد از باران را دیده اید اما باور می کنید در هرمز دره ای است که زمین و آسمانش را رنگین کمان درآغوش گرفته است ! این یک تصویر خیالی نیست، شما در دره رنگین کمان هرمز می توانید رنگ هایی خارج از تصورتان ببینید و از زیبایی آن شگفت زده شوید. در این مکان شاهد زمین و دیواره هایی خواهید بود که انگار با یک جعبه مداد رنگی به صورت ماهرانه ای رنگ آمیزی شده اند.

دره شگفت انگیز رنگین کمان در استان هرمزگان، جزیره هزار رنگ هرمز قرار گرفته است؛ جزیره ای که هر گوشه آن یک شگفتی برای شما دارد و بدون شک این دره رنگارنگ یکی از مهم ترین آن هاست. این جاذبه در جنوب غربی جزیره واقع شده است که در گشت هرمز می توانید از آن بازدید کنید.

همان طور که اشاره شد، برای رفتن به این جاذبه باید خود را به جزیره هرمز برسانید. از این رو ابتدا مسیر رسیدن به این جزیره را آنالیز خواهیم کرد. رفتن به جزیره هرمز به وسیله بندرعباس و جزیره قشم امکان پذیر است. پس از رسیدن به بندرعباس یا قشم، می توانید در اسکله ذاکری در قشم و در اسکله حقانی در بندرعباس بلیط شناورها را تهیه نموده و با یاری شناورها به سمت جزیره هرمز حرکت کنید.

طی کردن مسیر قشم تا هرمز به وسیله شناورها حدود 45 دقیقه الی یک ساعت طول می کشد (البته اگر وقت دارید سری هم به جاهای دیدنی قشم بزنید). فاصله بندرعباس تا هرمز و زمانی که سوار بر شناورها هستید، تقریبا مشابه فاصله قشم تا هرمز بوده و حدود 40 دقیقه تا یک ساعت است.

خرید بلیط هم به صورت حضوری و با کارت ملی امکان پذیر بوده و حداقل نیم ساعت قبل از حرکت باید نسبت به خرید آن اقدام کنید.

پس از رسیدن به جزیره با یاری سه چرخه ها گشت در جزیره را آغاز خواهید کرد و برای رسیدن به این دره دیدنی و بازدید از سایر جاذبه های منطقه هدایت خواهید شد.

چرا دره رنگین کمان شگفت انگیز است؟

این جاذبه شگفت انگیز یکی از منحصربه فردترین پدیده های طبیعی ا ست که می توانید در عمر خود ببینید؛ جایی که خاک آن به علت وجود ترکیبات رسوبی و آتشفشانی از کانی های مختلف و نمک تشکیل شده است و به رنگ های مختلف خود را نشان می دهد؛ از قرمز و زرد و سبز گرفته تا نقره و طلایی!

طیف های رنگی بر روی صخره های اطراف شما از جاذبه هایی است که کمتر جایی امکان مشاهده آن را خواهید داشت. به هر طرف که سربچرخانید، رنگ و شکلی متفاوت در برابر دیدگان شما ظاهر می گردد.

این دره با کوه های رنگی در اطراف محاصره شده است و هنگام تماشای آن فکر می کنید که در خواب و رویا، مشغول تماشای یک جعبه مداد رنگی بزرگ با رنگ هایی خارج از تصورتان هستید. کف دره نیز به شکل بلورهای نمکی و شبیه به دانه های تسبیح درشتی است که هر لحظه احساس می کنید با قدم زدن روی آن ها، خواهند شکست.

وجود یک سنگ بسیار بزرگ در میان دره یکی از مجذوب کننده ترین شگفتی های آن است. شکل این سنگ به صورت دو دست رو به آسمان بوده و هنگامی که در این منطقه باران می بارد، آب از دو طرف این سنگ وارد گودال می گردد و تا چند روز زیر آن باقی می ماند.

مجذوب کنندهیت این دره و خاک آن به زیبایی بصری محدود نمی گردد، خاک این منطقه علاوه بر اینکه در صنعت داروسازی و رنگ سازی کاربرد دارد، برای فراوری یک ادویه محلی هم مورد استفاده قرار می گیرد.

این دره یکی از مجذوب کننده ترین منطقه ها در جزیره برای عکاسی است و بنابراین به هیچ وجه نباید فرصت عکاسی در آن را از دست بدهید.

تصویر رنگین کمانی را می توانید در جای جای هرمز ببینید اما در دره رنگین کمان این زیبایی به اوج خود می رسد. به طور کلی خاک هرمز از لایه های رسوبی و آتشفشانی تشکیل شده که شامل نمک و کانی های مختلف است. رطوبت و سایر عوامل شیمیایی باعث می گردد که رنگ این لایه های رسوبی در طیف های مختلفی خود را نشان دهد.

این دره رنگارنگ نیز نام خود را از کوه ها و صخره های رنگی اطرافش گرفته است که خود را در رنگ های مختلفی مثل زرد، سفید، قرمز، نارنجی، قهوه ای، سبز، نقره ای و بژ نشان می دهند. طیف رنگ های زرد، سرخ، نقره ای و سیاه ناشی از ترکیبات رسوبی و اکسید آهن است. رنگ های سفید، آبی، صورتی و خاکستری نیز از ترکیبات آتشفشانی موجود در دره رنگین کمان ایجاد شده اند.

علاوه بر این ترکیبات، سنگ فلزهایی مثل مگنتیت، هماتیت و اولیژیست در ترکیبات این کوه ها وجود دارند که حاوی مقادیری از اکسید آهن هستند. رنگ طلایی این منطقه نیز به علت وجود سولفات آهن است که به چشم شیطان معروف شده و در این دره نیز به وفور آن را می بینید.

هنگام بازدید از دره حتما حواستان باشد که از لباس هایی با رنگ روشن استفاده نکنید، چرا که رنگ آن با شست وشو هم از روی لباس شما پاک نخواهد شد.

راستی خاک آنجا را هم برندارید وفراموش نکنید که برترین سوغاتی که می توانید از این جزیره تهیه کنید، صنایع دستی است که به وسیله مردم بومی این منطقه ساخته می گردد. فروش این صنایع دستی که دارای هویت و اصالت هستند، یک منبع عایدی برای مردم منطقه نیز به شمار می روند. شما با خرید آنها هم به اقتصاد منطقه یاری نموده و هم نقشی از هنر مردم بومی را با خود به خانه می برید.

منبع: توریسم آنلاین

به "اینجا در محاصره رنگین کمان است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینجا در محاصره رنگین کمان است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید