احداث 4 شهر نو وارد فاز عملیاتی شد

به گزارش وبلاگ موتناوه، مدیرعامل شرکت عمران شهر های نو گفت: ایجاد شهر های نو مهرگان، گلمان، تابناک و چاه مبارک در مرحله ثبت شرکت قرار گرفته است و وارد فاز عملیاتی شده است.

احداث 4 شهر نو وارد فاز عملیاتی شد

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهر های نو در تشریح سیاست های آن شرکت برای ایجاد شهر های نو و شهرک های مسکونی به منظور تحقق اهداف کلان دولت سیزدهم، گفت: هم اکنون بیش از 77 نقطه برای شکل گیری شهر ها و شهرک های مسکونی نو شناسایی شده و در دستور کار برای ساخت واقع شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر های نو با اشاره به تقاضای بالای مسکن در سامانه نهضت ملی مسکن و انتظار متقاضیان برای ایجاد ظرفیت های نو در تامین زمین از طریق شرکت عمران شهر های نو، توضیح داد: بخشی از ماموریت های شرکت عمران شهر های نو در کنار ساخت مسکن و تامین خدمات روبنایی و زیربنایی برای تامین زمین در شهر های نو متمرکز شده است. در همین رابطه نیز ایجاد 4 شهر نو مهرگان، گلمان، تابناک و چاه مبارک در دستور کار است که با توجه به مصوبه هیات دولت، ثبت شرکت، ساماندهی و اجرای پروژه شهرسازی آن ها در برنامه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ایجاد این چهار شهر نو هم اکنون در مرحله ثبت شرکت واقع شده است و هم زمان موضوع استقرار مجریان این شهر های نو در حال پیگیری است.

معین 77 نقطه برای شکل گیری شهر های نو و ساخت شهرک های مسکونی

جعفری ایجاد و ساخت شهرک های مسکونی را از دیگر سیاست ها بیان کرد و در خصوص مراحل اجرایی آن توضیح داد: هم اکنون بیش از 77 نقطه برای شکل گیری شهر های نو و شهرک های مسکونی بر اساس آخرین استاندارد های شهرسازی در برنامه است.

وی ضمن تشکر از همکاری مسئولان استانی چهار استان نوار ساحلی جنوب برای اخذ مصوبات سکونتگاهی در کمتر از سه ماه، گفت: مجموعه کار های انجام شده نشان از عزم جدی برای ایجاد شهر ها و شهرک های نو دارد که در تلاش هستیم تا با اخذ به موقع مصوبات آن ها از شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بتوانیم هرچه سریع تر وارد فاز اجرایی ساخت شهر ها و شهرک های مسکونی نو شویم.

جعفری توضیح داد: مراحل شناسایی و مکانیابی شهر ها و شهرک های نو بر اساس نیاز استان و مقدار مهاجرت پذیری با تاکید بر ارتقای کیفیت زندگی در شهر های نو در حال پیگیری است.

منبع: فرارو

به "احداث 4 شهر نو وارد فاز عملیاتی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث 4 شهر نو وارد فاز عملیاتی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید