شروع طرح امداد و نجات زمستانه با امدادرسانی زمینی و هوایی هلال احمر

به گزارش وبلاگ موتناوه، خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اجرای طرح امداد و نجات زمستانه از ابتدای آذر ماه امسال در استان اطلاع داد و گفت: تیم امداد هوایی با یک فروند بالگرد در اجرای این طرح شرکت دارد.

شروع طرح امداد و نجات زمستانه با امدادرسانی زمینی و هوایی هلال احمر

محمدرضا رضایی، امروز دوشنبه یکم آذر در حاشیه رزمایش بزرگ طرح امداد و نجات زمستانه در محل پلیس راه بیرجند، اعلام کرد: این طرح با بهره گیری از توان عملیاتی پایگاه های فعال هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان شروع و با توجه به شرایط جوی تا خاتمه اسفند ماه ادامه دارد.

به گزارش وبلاگ موتناوه، وی با بیان اینکه در این طرح 24 پایگاه ثابت، چهار پایگاه موقت، دو تیم آنست و تیم واکنش سریع فعال است، اضافه نمود: تعداد 140 نفر نجاتگر در پایگاه های امداد، دو نفر خلبان، یک نفر مهندس پرواز و 40 نفر نجاتگر آنکال در اجرای این طرح همکاری می نمایند.

وی سیلاب، گرفتاری خودروها در برف، آبگرفتگی منازل، حوادث کوهستانی، محاصره شدن روستاها در برف و سیلاب را از جمله حوادث زمستانی عنوان نمود و اضافه نمود: نیروهای امدادی هلال احمر در راستای رسیدگی به حوادث احتمالی به صورت شبانه روزی در آماده باش کامل هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از فعالیت تیم امداد هوایی با یک فروند بالگرد در اجرا و برگزاری این طرح اطلاع داد و گفت: 46 دستگاه خودرو شامل؛ خودروی نجات، آمبولانس و ده دستگاه موتور تریل نیز جهت اجرای طرح زمستانه در حوادث به کارگیری می گردد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح بعلاوه تعداد 60 خودرو شامل انواع خودرو سبک و سنگین بعنوان پشتیبان آماده به کارگیری است، عنوان نمود: با توجه به شیوع کرونا، در همه شهرستان ها به ویژه در نقاط دارای گردنه های برفگیر نیز بستر مناسبی برای اسکان اضطراری با رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم شده است.

رضایی سرعت بخشی در امدادرسانی به سوانح ترافیکی و غیرترافیکی و ارتقای ضریب پاسخگویی جمعیت هلال احمر به حوادث و سوانح غیر مترقبه را از اهداف اجرای این طرح دانست و اضافه نمود: ارتقاء سطح آرامش روانی هموطنان و مسافران زمستانی، افزایش ضریب ایمنی جاده ها با حضور محسوس نیروهای عملیاتی هلال احمر در محورهای مواصلاتی در فصل زمستان از دیگر اهداف اجرا و برگزاری طرح ملی امداد زمستانی جمعیت هلال احمر است.

وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی 112 تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شروع طرح امداد و نجات زمستانه با امدادرسانی زمینی و هوایی هلال احمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع طرح امداد و نجات زمستانه با امدادرسانی زمینی و هوایی هلال احمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید